Glasvezel

Persoonlijk advies of gesprek?

Even voorstellen, Jan van Kemenade, FiberPartners Boxtel. Uw partner in glasvezel aansluitingen

Jan van Kemenade is naast promotor voor de glasvezelcampagne van Delta ook onafhankelijk lokale verkoper voor de providers. Dit doet Jan via zijn bedrijf Fiberpartners.

Samen met de providers heeft Jan een actie opgezet die mogelijk interessant is voor onze Buurtvereniging Keefheuvel!
Voor Ieder lid dat de buurtvereniging aanbrengt stort hij nl €10,- in de kas van de buurtvereniging.

Naast dit topinitiatief verzorgd Jan persoonlijk advies, telefonisch of bij je thuis en regelt hij de aanvraag.

Interesse?

Geef hieronder je gegevens op en Jan zal spoedig contact met je opnemen.

Bedrag in euro's
eventueel al een prangende vraag

Glasvezel in de kleine kernen van Meierijstad en Boxtel is dichterbij dan ooit!

Delta FIBER wil graag glasvezel aanleggen in de kleine kernen van gemeente Meierijstad en gemeente Boxtel. Als minimaal 35% van de inwoners zich vóór 21 september 2020 aanmeldt, leggen zij glasvezel aan! Snel internet is dus dichterbij dan ooit!

Binnenkort organiseert Delta FIBER extra informatieavonden hier in de buurt. We zullen je tijdig informeren hierover.

Aanmelden doe je door een glasvezelabonnement af te sluiten bij één van de vier telecomaanbieders:

Extra Informatie?

Welk pakket is voor mij het meest geschikt?

Wij hebben een tweetal providers onder de loep genomen, Caiway en Delta. Verreweg hebben de meeste inwoners een Ziggo breedbandverbinding bestaande uit: Internet, Telefonie en Televisie het zogenaamde triple play abonnement. Dergelijke abonnementen van Caiway en Delta zijn vergelijkbaar, een hogere internet snelheid voor minimaal hetzelfde bedrag of zelfs lager.

Snelheden

De keuze is vrij groot of toch niet…. veel mensen denken zo hoog mogelijke downloadsnelheid dan is het altijd wel goed, toch?
Stel jezelf de vraag, hoe internet ik nu thuis? In 95% van de gevallen toch over WiFi? Wist je dat WiFi een gemiddelde doorvoersnelheid heeft van ‘slechts’ 80 Mbit. In dat geval zou een verbinding van 100Mbit in veel gevallen meer dan voldoende zijn. Hieronder tref je een tabel aan wat je allemaal kunt doen met een 100Mbit internetverbinding.
Gezinnen met schoolgaande kinderen (basis of voortgezet) hebben zeker baat bij een snellere internetverbinding, zeker als deze gelijktijdig gebruikt gaat worden. Zowel Caiway als Delta heeft de optie voor een 400Mbit internet verbinding. Met deze verbinding ben je in staat met meerder gelijktijdig te internetten, online gamen, Netflix/Videoland kijken en Joost mag weten wat nog meer. Zonder dat een gezinslid hier ook maar enig hinder van heeft. Voor de prijs hoef je het niet te laten, 400Mbit Glasvezel heeft dezelfde prijs als een Ziggo 250 Mbit verbinding. Bij Caiway krijg je er zelfs 2 TV ontvangers bij.

Soort gebruik Wat ik er mee doe? Hoeveel Mbp/s internet heb ik nodig?
 Licht Gebruik
  • Surfen en e-mailen
  • Gebruik niet meer dan één computer, tablet of smartphone
 20 Mbit/s
 Gemiddeld gebruik
  • Surfen en e-mailen
  • Uitzending Gemist of YouTube in hoge resolutie bekijken
  • Af en toe films of muziek streamen
  • Gebruik meerdere computers, tablets of smartphones
 100 Mbit/s of meer
 Zwaar gebruik
  • Surfen en e-mailen
  • Gezinnen met schoolgaande kinderen
  • Uitzending Gemist of YouTube in hoge resolutie bekijken
  • Netflix of content in 4K streamen
  • Regelmatig films of muziek streamen
  • Multiplayer (online) gamen
  • Gebruik meerdere computers, tablets of smartphones
  • Gewoon omdat het kan
 300 Mbit/s of meer

Geen interesse?

Mocht het zo zijn dat je zoiets hebt van nou het werkt nu gewoon dus het is prima? dat kan gewoon hoor. Let wel mocht je later van mening veranderen en toch besluiten over te willen stappen op Glasvezel zijn hier wel éénmalige aansluitkosten aan verbonden. De vezel zal bij geen interesse niet worden binnengebracht in je woning.

Als je voor 21 september 2020 instapt heb je geen aansluitkosten, geen dubbele kosten en gratis installatie door een monteur die pas vertrekt als het werkt!

Lopende contracten zijn meestal maandelijks opzegbaar als deze langer dan 12 maanden geleden zijn aangesloten.

Mocht je nog aanvullende vragen hebben of hulp bij het selecteren van een provider neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!
Harm van der Ven, bereikbaar elke werkdag na 18uur of per mail h.vdven@keefheuvel.nl

Veel gestelde vragen?

Wat moet ik doen als mijn huidige abonnement nog enkele maanden loopt?
Je kunt je nu alvast aanmelden bij een van de telecomaanbieders. Het lopende contract bij jouw huidige telecomaanbieder moet je echter wel uitdienen.
Op het moment dat jouw contract met je huidige telecomaanbieder afloopt, gaat jouw nieuwe contract in. Let op! Meld dit bij jouw nieuwe telecomaanbieder en bespreek het moment van overgaan. In de meeste gevallen kun je je nieuwe abonnement over maximaal 1 jaar in laten gaan. Je betaalt pas voor je nieuwe abonnement zodra de aansluiting in jouw huis is gerealiseerd en de telecomaanbieder zijn diensten op jouw adres heeft geactiveerd.

Kan ik mijn huidige (vaste) telefoonnummer en e-mailadres behouden?
Alle telecomaanbieders bieden de mogelijkheid voor nummerbehoud (bij inschrijving kun je dit aangeven). Voor je e-mailadres ligt het eraan welk e-mailadres je nu gebruikt. Gebruik je een e-mailadres van jouw huidige telecomaanbieder, dan kun je dit in de meeste gevallen niet blijven gebruiken. In sommige gevallen kun je hiervoor tegen betaling wel een ‘e-mail only’- abonnement afsluiten bij je huidige telecomaanbieder. Vraag je huidige provider naar de mogelijkheden. Anders kun je een nieuw e-mailadres aanvragen bij je nieuwe telecomaanbieder. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een mailadres te (blijven) gebruiken dat niet gebonden is aan een telecomaanbieder, bijvoorbeeld een Gmail-, Hotmail- of Outlook-adres.

Wat gebeurt er als het minimaal benodigde percentage van 35% aanmeldingen is behaald? Wordt dan iedereen aangesloten?
Als minimaal 35% van jouw gebied een abonnement afneemt via glasvezel, dan gaan wij glasvezel aanleggen bij de inwoners die een abonnement hebben afgesloten. Dit betekent dat de kabels in de openbare grond en naar je woning toe worden aangelegd. Bovendien zal er een glasvezelaansluiting bij jou thuis worden gerealiseerd.
Heb je géén abonnement afgesloten tijdens de inschrijfperiode, maar daarna?
Dan betaal je eenmalig minimaal €650,- aansluitkosten (incl. btw) naast je abonnementskosten. Dit bedrag is afhankelijk van de werkelijke aansluitkosten en kan hoger uitvallen.

Moet ik iets aanpassen aan mijn computer, telefoon en/of televisie?
Je telecomaanbieder zal je informeren als de computer, telefoon en/of televisie anders geconfigureerd moeten worden, of als de instellingen aangepast moeten worden.

Met welke kabel kan ik de tv op het glasvezelnetwerk aansluiten?
Van je telecomaanbieder ontvang je een nieuwe digitale tv-ontvanger. Deze dient met een netwerkkabel (UTPkabel) te worden verbonden met een glasvezelrouter of een modem die je ook ontvangt (afhankelijk van de telecomaanbieder). De kabel tussen de digitale ontvanger en de televisie is een HDMI-kabel. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij de telecomaanbieder bij wie je een abonnement afsluit. De Aansluitmethode is in dit geval hetzelfde zoals bij de digitale ontvangers van KPN.

Wie is DELTA Fiber Netwerk?
DELTA Fiber Netwerk vindt dat iedereen in Nederland recht heeft op het beste internet. Inmiddels hebben al ruim 650.000 huishoudens en bedrijven de beschikking over een glasvezelaansluiting van DELTA Fiber Netwerk. En daar komen iedere maand gemiddeld nog 7.000 huishoudens bij. Op naar ruim een miljoen huishoudens die binnenkort gebruikmaken van het allerbeste internet.